Webdrive Logo English flag Polski flag
  ::  Information  ::  Start  ::  Nyheder  ::  FAQ  ::  Tips  ::  Betingelser  ::  Kontakt  ::  Links  ::  Sudoku  ::   Persondatapolitik  ::  
 
 
Login e-mail:
Login adgangskode:
 

Nyheder

Beskyt din data

Størstedelen af arbejdspladser operer med Windows systemer til deres mails, kalender, deling af filer på tværs af enheder osv. Ved at benytte sig af disse værktøjer får man den samlede pakke af værktøjer, så enheder og apps nemt kan ”snakke sammen” på tværs af enheder.

Hvis man, som størstedelen, anvender G Suite, kan det være en stor fordel at benytte et backupsystem, så man udelukker muligheden for at miste sin værdifulde data. Det kan være katastrofalt for en virksomhed at miste dyrebare f.eks. mails, som kan være umuligt at genvinde.

Hvad er G Suite?

G Suite er basalt set en samlet pakke med apps, som gør det nemmere at arbejde sammen på tværs af enheder. Dette kan være essentielt for en arbejdsplads, da det er muligt for flere medarbejdere at arbejde sammen i Google Docs, hvis det er tilfældet. Ydermere kan man let invitere sine kollegaer til at samarbejde om en given fil, så man slipper for at sende utallige mails med vedhæftede filer, som hurtigt kan blive uoverskueligt at holde styr på.

Derudover kan man nemt foretage videoopkald med ’Google Meet’, hvor man nemt kan dele sin skærm med deltagerne, så man, igen, slipper for at sende vedhæftede filer over mail. Google Meet er uden tvivl blevet brugt flittigt over de sidste par måneder, grundet situationen med COVID-19, hvor mange har arbejdet hjemmefra.

Invester i en backup løsning

Backup løsninger er yderst vigtige for virksomheder, da et brud på en server, datatyveri eller noget tredje kan indebære tab af betydningsfuldt data. Med henblik på G Suite, kan der være mange årsager til, hvorfor man mister sin data. Der kan ske en fejl i systemet på arbejdspladsen, som at en harddisk bliver formateret uden at vide konsekvenserne for sin data. Ydermere kan man blive udsat for datatyveri, hvis hackere vælger at hacke sig ind i systemet og derved stjæle værdifuldt data. Netop af denne grund vælger man at lave en backup af G Suite, for at undgå at sætte sig selv i en position, hvor man har mistet sin data. Overordnet set vil det gavne virksomheden på den lange bane, så man undgår at sin data skulle gå tabt, hvis man ikke allerede har sørget for dette.

Konsekvenser af tab  

Det kræver ikke den højeste IQ at regne ud, at tab af data kan have betydelige konsekvenser for en virksomhed. Konsekvenserne kan være at man mister størstedelen af sine dokumenter, som kan være uerstatteligt med vigtige informationer på, som skal bruges i det fremadrettede eller nuværende arbejde.

Derudover kan man miste mails og sin kalender, som er betydningsfulde og kan være katastrofalt at miste, hvis man derved misser et kundemøde eller anden information på en mail. Ved en backup løsning undgår man at miste data, som er værdifuld i den nuværende situation men også på den lange bane. Uanset om man har oplevet at miste data før, eller føler man ikke har behov for en backup, så er det altid godt at være på den sikre side, for man aldrig hvornår det kan ramme en selv.

Din IP:   3.237.94.109
webdrive.dk